Hamburgare och lägersnack på årets ledarupptakt

5 september, 2023 av Fredrik Larsson

Sommaren har varit lång med varierande väder. Kisa scoutkår har haft läger och rest runt i världen. På kvällen den 5e september träffades ledargänget för att starta igång höstterminen. Men naturligtvis blev det mycket snack också om alla roliga minnen från sommarens äventyr.

Ute i Gumhem arrangerades årets kårläger. Temat var Vikingar och lägerplatsen fylldes av mer eller mindre fantasifulla kreationer för att spegla temat. Ett äkta vikingaskepp besökte lägret. Dagarna fylldes med roliga aktiviteter. Samtidigt befann sig fyra Kisascouter på andra sidan jordklotet på Värdsscoutjamboreen i Sydkorea. 50 000 scouter från 158 länder upplevde en på många sätt väldigt annorlunda Jamboree. Livets upplevelser i stort och smått, oavsett om man befinner sig några kilometer utanför Kisa eller på Saemangeum i Korea.

På ledarupptakten bjöds det på goda hamburgare och snack om vad vi vill hitta på i höst. Så småningom tog myggen över och vi flyttade in för att runda av med paj och kaffe. Nu ser vi fram emot en rolig höst med fyllda avdelningar. Du som redan är med i scouterna kommer att bli kontaktad av dina ledare. För dig som vill börja i scouterna finns det information här.