Nu startar scouterna!

6 september, 2021 av Fredrik Larsson

Mer äventyr med Kisa scoutkår! Nu startar scouterna höstterminen. Är du redan scout har du eller dina målsman fått information direkt från ledarna om vad som gäller. Hör av dig till din ledare om du har några frågor.

Vill du bli scout?

I scouterna får barn och ungdomar uppleva äventyr ute i skogen tillsammans med sina kompisar. Det är en schyst, trygg miljö där alla får växa och får den plats de behöver. Friluftsliv, lek, vänner och utmaningar. I Kisa socutkår har vi verksamhet från det året du går i 2:an och uppåt.

För dig som går i 3:an och uppåt.

Fyll i intresseanmälan på den här sidan så kommer du att bli kontaktad av respektive avdelningsledare.

För dig som går i 2:an

Nu drar vi igång scoutverksamheten för barnen som går i 2:an. För att göra det så bjuder vi in till ett prova-på möte. Där får barnen testa lite roliga scoutaktiviteter, och du som förälder får information om vad engagemanget i scouterna innebär. Läs mer om prova-på-mötet och vad som förväntas av dig som förälder här.