Nu kommer den snart: boken om Kisa scoutkårs första 100 år

12 april, 2023 av Fredrik Larsson

Kisa scoutkår har varit en del av Kisa och Kindabyggden i över hundra år. Välkommen på releasefest för jubileumsboken som tecknar historien om våra första hundra år.

Loggbok för Kisa scoutkår 1921-2021 samlar händelser och berättelser från kåren och vår verksamhet från starten 1921 fram till 2021. Boken kallas loggbok just därför att den tar upp händelserna i kronologisk ordning, med flera olika skribenter. Den berättar historien om en förening haft medgång och motgång genom åren, men som med hjälp av dess medlemmar och samhällsengagemang levt vidare enligt det passande mottot: generationer i gemenskap.

Boksläpp 11 maj på Kisa bibliotek

Ta chansen att höra historierna och träffa människorna igen. Läs allt om boksläppet här.

Fotoutställning

Förutom bokens texter har vi samlat på oss en lång rad bilder från åren som gått. Under boksläppet inviger vi en mindre fotoutställning i biblioteket med bilder från föreningens långa historia.

Säkra ditt exemplar av boken

• Under boksläppet finns möjlighet att provbläddra i boken och köpa den till självkostnadspris, 195kr (jämna pengar eller Swish).
  • På Kise marken, den 13 maj, kommer scoutkåren att sälja boken
  • Det går också bra att beställa ditt eget exemplar genom att skicka ett epost till info@kisascout.se