Vill du hjälpa till på Kårläget?

10 maj, 2022 av Fredrik Larsson

Just nu planerar vi för fullt för årets Kårläger. Helgen 26-29 maj samlas vi nästan 300 scouter på Grönebo utanför Kisa. Tillsammans med Scouterna från Landeryd, Berga och Grebo scoutkår kommer vi få ett kanonläger!

För att hantera ett så stort läger på ett bra sätt behöver vi bara många vuxna som hjälps åt. Det är alls vår gemensamma insats som gör ett bra Scoutläger för våra barn. Vi behöver framförallt personer som kan tänka sig att hjälpa till med göra program & laga mat. Du behöver inte ha några speciella förkunskaper, utan det räcker med lite god vilja så ser vi till att du får det du behöver vad gäller information, förberedelse osv. Alla insatser är välkomna. Några exempel på insatts är:

• Programfunktionär dagtid 27:e och 28:e maj. Du hjälper till med olika programpunkter.
  • Laga mat i lägerköket
  • Förberedelser på lägerområdet

Det är välkommet med både punktinsattser enstaka dagar och att vara med hela lägertiden. Du väljer själv om du sover på plats eller åker hem mellan. Eller varför inte ta med familjen och kom ut och hjälp till? Det är en rolig familjeaktivitet att hänga på scoutläger.

Vad vill du hjälpa till med? Om du är sugen på att göra en insatts kontakta Fredrik Larsson, 0702-13 60 12, fredrik@papperstiger.net