Information om terminsstarten våren 2022

25 januari, 2022 av Fredrik Larsson

Med anledning av det aktuella pandemiläget har styrelsen i Kisa scoutkår beslutat att avdelningsverksamheten startar tidigast vecka 8. Varje avdelning planerar själva sin uppstart, och alla scouter kommer att bli kontaktade av sina ledare inför starten. Med hänsyn till sportlov och andra omständigheter kan starten bli något senare.

I Scouternas aktivitetsbank finns tips på roliga aktiviteter som går att göra på distans. Vill du Scouta även innan terminen starta? Varför inte göra en digital skattjakt eller orientering med mobilspel? Eller varför inte pyssla något? Aktivitetsbanken är fylld av bra grejer att hitta på. Eller ta med familjen ut på en skogspromenad och visa något du lärt dig Scouterna.

Vi kommer att ta fram ett Corona-märke som avdelningarna kan använda efter eget bestämmande. Kanske att dela ut till scouter som gjort distansaktivitet? Eller tagit med sig familjen ut på en skogspromenad en lördag? Eller till hela avdelningen som pepp?

Det är en mycket intensivt skede av pandemin just nu och det är lätt att känna sig nedslagen. Men vi ska samtidigt komma ihåg att många bedömare fortfarande menar att vi mycket väl kan vara på väg att se slutet och närma oss ett nytt normaltillstånd. Där vi faktiskt kan träffas ordentligt, göra saker tillsammans och uppleva Scouting så som det ska vara. Vi är övertygade om att vi under våren kommer hitta på massor av roliga aktiviteter, erbjuda riktigt bra scouting till våra barn och så småningom ha fantastiska lägerupplevelser i sommar som blir ett minne för livet för våra scouter. Precis som det brukar vara.

Om du har några frågor om detta eller scouterna i allmänhet så tveka inte att kontakta någon av ledarna eller någon i styrelsen. Du hittar kontaktuppgifter här.