Fullsatt på biblioteket när Kisa scoutkårs 100års bok släpptes

11 maj, 2023 av Fredrik Larsson

Det var många gamla kända ansikten från scoutkårens många år på plats när vår jubileumsbok över våra första 100 år släpptes. I sorlet bland besökarnas hördes det hur många gamla minnen delades, kära återseenden och glada historier om tider som flytt.

Loggbok för Kisa scoutkår 1921-2021 samlar händelser och berättelser från kåren och vår verksamhet från starten 1921 fram till 2021. Boken kallas loggbok just därför att den tar upp händelserna i kronologisk ordning, med flera olika skribenter. Den berättar historien om en förening haft medgång och motgång genom åren, men som med hjälp av dess medlemmar och samhällsengagemang levt vidare enligt det passande mottot: generationer i gemenskap.

Till boken har scoutkåren också gjort en mindre fotoutställning som finns på biblioteket de närmsta veckorna.

På lördag kommer ett gäng att stå och sälja historieboken på marken. Kika gärna förbi och säg hej då ?

Säkra ditt exemplar av boken

• Under boksläppet fanns möjlighet att provbläddra i boken och köpa den till självkostnadspris.
  • På Kise marken, den 13 maj, kommer scoutkåren att sälja boken.
  • Det går också bra att beställa ditt eget exemplar genom att skicka ett epost till info@kisascout.se
  • Kostnaden är 195 kronor + ev porto. (jämna pengar eller Swish).