Nu är det snart dags att dra ut på en av sommarens stora höjdpunkter: Kisa Scoutkårs kårläger. I år kommer vi vara på lägergården Grönebo utanför Kisa. Lägret startar 6 juni och avslutas 9 juni. Spårarscouterna deltar i lägret 8-9 juni.

Tillsammans med dina kompisar kommer du få härliga lägerdagar. Temat för lägret är Överlevnad – du kommer att få lära dig massor om hur man klara sig i skogen när man inte har tillgång till el, rinnande vatten eller andra bekvämligheter. Vi sover i tält, lagar vår egen mat och hittar på roliga aktiviteter på dagarna. Programmet för lägerdeltagarna är åldersanpassat, vissa saker gör vi gemensamt, annat sker uppdelat i patruller.

Vill hela familjen vara med?

Hela familjen är varmt välkommen att vara med på lägret. Det går bra både att sova över i tält eller att bara vara med på dagarna. Ni deltar i de aktiviteter som passar er, och vuxna som bor i familjebyn hjälper till som funktionärer under lägret i den mån det passar och man har möjlighet. Det brukar bli ett gäng varje år som bor i famljebyn, ett väldigt trevligt och avslappnat sätt att komma ut en helg.

Vi ser fram emot ett roligt läger tillsammans. Tveka inte att höra av dig till din avdelningsledare om du har några frågor.

Här hittar du anmälan till lägret.

Deltagaravgift

• Deltagaravgiften är 500kr för torsdag-söndag
  • Spårare I (de som är 8 år) deltar lördag-söndag och betalar 150kr
  • Spårarscouterna som är 9 år (som har Ulrika, Erik och Anders som ledare) deltagar torsdag-söndag.
  • Familjebyn: 100kr per dygn/per vuxen. Barn under 8 år kostnadsfritt. Barn över 8 betalar ordinarie deltagaravgift (då de antas delta i programmet)

Betalning sker till kårens bankgiro 5420-0159 senast 31 maj, eller Swisha till 123 148 42 11. Ange deltagarnamn på inbetalningen samt “läger2019”.